Kvalitní dřevěný nábytek za přijatelné ceny
Reklamační řád
Reklamační řád
JITONA a.s.
Wilsonova 222/3
392 01 Soběslav
JITONA a.s. poskytuje podmínky pro uplatnění reklamací, které jsou v souladu s platným obchodním nebo občanským zákoníkem.
Záruka se vztahuje na kvalitu a úplnost dodaného zboží dle záruční lhůty a začíná dnem převzetí zboží kupujícím.
V případě, že zboží při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou, má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného prodlení výrobek uvedl do stavu, odpovídajícímu kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího – buď výměnou výrobku nebo jeho opravou. Není-li takový způsob možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny výrobku nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím výrobku o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.
Pokud je zboží zakoupeno v rámci své obchodní nebo podnikatelské činnosti, činí záruční doba 6 měsíců a tato je počítána dnem převzetí zboží kupujícím (Obchodní zákoník &627, odst.2).
Pokud je výrobek dodán přepravcem, je kupující povinen zkontrolovat tento bezprostředně při jeho převzetí. V případě, že je výrobek v porušeném obalu nebo má-li kupující při převzetí podezření nebo pochybnosti, že výrobek vykazuje vady, vyhotoví s přepravcem na místě písemný zápis o reklamaci zboží. V takovém případě nese odpovědnost za způsobenou vadu během dopravy dopravce. Pozdější reklamace, způsobené vinou dopravce, i zjištění rozdílu v množství nebo druhu zboží s údaji na faktuře, je nutno co nejdříve písemně informovat prodávajícího.
Při uplatnění reklamace musí kupující prokázat, že reklamované zboží pochází od prodejce a je reklamováno v záruční lhůtě.
K tomuto účelu doloží doklad o koupi, dodací list, fakturu nebo potvrzený záruční list.
Prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitějších případech ve lhůtě potřebné k odbornému posouzení vady, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od podání reklamace.
Záruka se vztahuje na všechny zjevné a skryté vady, které brání jeho funkčnosti.
Reklamaci nemůže kupující uplatnit v případě, že se jedná o vady, které zavinil vlastní dopravou, montáží, nevhodným skladováním, nedodržením podmínek pro užívání, nešetrným zacházením, neodbornou manipulací, neodborným ošetřováním ze strany kupujícího. Záruka se také nevztahuje na závady, vzniklé použitím v podmínkách, které nejsou běžné u daného typu výrobku (více v pokynech pro užívání) a závady vzniklé působením živlů.
Záruka se nevztahuje na opotřebení výrobku, způsobené jejich obvyklým užíváním. Běžným opotřebením se rozumí například změna barvy, která může být způsobena atmosférickými vlivy - oxidace. Toto je přirozeným jevem dřeva a nelze to posoudit jako vady výrobku, na kterou lze uplatnit reklamaci.
Záruka se také nevztahuje na zboží zakoupené přes e-shop, u něhož zákazník nemůže očekávat stejné vizuální provedení, jako je na produktovém listu.
Při reklamaci čalouněného nábytku, matrací a roštů se při posouzení postupuje dle návodu na použití nebo ošetření, který je přiložen u výrobku při jeho dodání.
Dále se posuzuje:
- - Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to, vzhledem k povaze vady, neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen části výrobku, výměnu této části. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny výrobku nebo od smlouvy odstoupit.
- Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a
která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má
kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Stejná
práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však
kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě , nebo pro větší
počet vad, výrobek řádně užívat
- - Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.
O vyřešení Vaší reklamace budete vyrozuměni (e-mailem nebo telefonicky). Zboží z vyřízené reklamace vám bude předáno i s výsledky reklamace.
V případě provedení záruční opravy se záruka na výrobek (který byl předmětem opravy nebo výměny) prodlužuje o dobu, po kterou v důsledku jejího provádění nemohl zboží zákazník řádně užívat.
Pokud bude reklamace posouzena jako neoprávněná, uvede se tato skutečnost v reklamačním protokolu. V tomto případě si JITONA a.s. vyhrazuje právo účtovat reklamujícímu náklady, spojené s dopravou zboží, manipulaci a provedení posouzení.
S těmito musí souhlasit obě strany a musí být písemně potvrzeny.
Reklamaci uplatňujte přímo u prodejce, kde bylo zboží zakoupeno, popřípadě písemně prostřednictvím e-mailu na adrese reklamace@jitona.cz nebo prostřednictvím poštovní služby.
Můžete využít tiskopis Reklamační list, kde jsou veškeré údaje a náležitosti, které slouží k popisu, evidenci a vyřízení reklamace.
Tento tiskopis lze získat na podnikové prodejně nebo na výše uvedené e-mailové adrese.
Pokud není zboží předáno osobně a je zasíláno prodávajícímu (po oboustranné dohodě), je nutno zásilku pojistit a dále budu k ceně za zboží připočteny náklady na dopravu dle aktuálního ceníku dané společnost.
Po uplynutí záruční doby pro daný výrobek zaniká odpovědnost prodávajícího za vady zboží, které nebyly v této době uplatněny.
JITONA a.s. si vyhrazuje právo změny tohoto Reklamačního řádu.
V Soběslavi dne 1.2.2017
Kontakt
Žďárského 184
Třebíč
67401
IČ: 18164439
T: 568 836 127
pp.trebic@jitona.cz
Tento server provozuje JITONA a.s.
Na telefonu jsme k dispozici -
Út - Pá 9:00 - 15:00.
Kontaktujte nás
Novinky
Přihlaste se k odběru novinek:
Rady, články a nápady
—————
Jak nakupovat v našem e-shopu muj levny nabytek - informace o dopravě, platbě a montáži
—————
Jak správně pečovat o Váš nábytek
—————